God morgon!

Ganska ruggigt ute nu. När jag släppte ut katten Tommy tidigare i morse så såg det ut som en vy från en gammal skräckfilm. Usch! Men här inne känns det varmt och doftar nykokt kaffe. Som även smakar gott!

Kattungarna leker efter att ha ätit sin frukost. Familjen sover som bäst och jag har precis kokat kaffe. En perfekt start på onsdagen!

Jag måste berätta om Kattmamman.
Hon har ju kommit hem med råttor/möss till sina ungar, men jag har inte låtit henne ta in dessa ludna gnagare.
En morgon så satt hon här ute med en råtta och ville in för att ge den till ungarna. Jag vägrade. Hon fick vara kvar ute!
Efter en timme kanske så kollade jag och då satt hon där UTAN råtta, så jag öppnade och skulle släppa in henne. Men vad får jag se? Jo vi har en matskål ute på bron också, där hade hon lagt sitt byte! Råtta serverad till sina ungar....
Nästa natt var hon också ute och jag kollade så hon inte skulle dra in något ludet på morgonen, nädå det var lungt. Strax därefter gick jag ut för att dricka morgonkaffe, vad får jag se då?
Jo hon har hämtat FYRA råttor, en till varje unge, och lagt dem brevid matskålen på bron. De fick inte plats i matskålen. Kattungarna blev överförtjusta men jag drack mitt kaffe inne......


          En kattunge hann sno åt sig ett skrov!
Så det blev bara tre med på bilden. Läcker Kattfrukost?


Ha en bra dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0