Annandag jul

Är våren på väg eller..... bara minus fyra grader ute nu!!!!! Har snöat i natt så marken är riktigt vackert vintervit nu.

I går frågade Eloise vilken dag det var, Juldagen svarade Nathan, men hon ville veta vilken veckodag det var så han förklarade att det var lördag och de fortsatte att diskutera veckodagar och julhelgsdagar. Senare på eftermiddagen började hon att prata om dagarna igen och ville veta vilken dag det det skulle bli i dag, söndag svarade jag.
-Nej, det är en Annan Juldag! rättade hon mig, och det är ju precis vad det är! 

I går eftermiddag började ungdomarna att göra sig redo för olika aktiviteter utanför hemmet..... vid fyratiden på eftermiddagen satt vi här, jag, Mats och Eloise.... så vi for över en sväng till Pappa och hans fru. Där träffade vi även en av mina systrar och vi åt lite julmat.... riktigt gott att äta, kanske för att det var sådant som jag inte gjort... och så fanns det inlagd strömming som jag faktiskt börjat gilla. Men i dag blir det potatisgratäng och kallskuren älgstek. Fast först blir det lite jullunch.......

Ha en bra Annan Juldag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0