Julveckan har börjat

Måndag. Elva grader kallt och oskottat efter nattens snöfall........

Börjar inte jobba förrän på eftermiddagen i dag så jag hinner fixa lite till här hemma. I dag ska allt vara klart! Förutom en liten shoppingrunda på onsdag då förståss..... om jag måste. Har egentligen ingen lust att åka in till stan före jul, men jag behöver köpa några klappar till.



Eloise ser på barnprogram på TV:n, Nathan gör sin näst sista skoldag för i år och de övriga har fått sovmorgon:)
Eloise har skrivit julkort och jag har frankerat dem, så nu ska de till närmsta postlåda...

Julens matlista blir inte lika lång som den brukar har jag sagt... men när jag skulle skriva notan så verkar det som om den inte blir så mycket kortare än andra år.... det går liksom inte att utesluta vissa saker.
Julskinkan är ju ett måste. Hemlagad senap fick jag av mamma, Tack den var supergod! Älgfärsköttbullar och Tjälkölen är fixade. Sill, kalvsylta, leverpastej, rödbetsallad, ägg, Janssons, prinskorv, gravad lax, gravlaxsås, inlagd strömming, revbenspjäll, rörost och potatis. Jo listan verkar bli lång ändå.... kakor och julgodis... och frukt... och ost... och bröd... det är väl lika bra att handla som jag brukar. Så blir det nog. 
Varför kan jag inte minska på julmats-sortimentet? Är jag verkligen så traditionell? Kanske dags att fundera över mina vanor och ovanor!
En revolution lagom till jul, jo det skulle säkert uppskattas av resterande medlemmar i min familj:)
Undrar just vad de skulle säga om jag efter Kalle Anka på julafton serverade dem en Pastasallad...... och marängsviss till dessert. Enkelt och gott. Vem vet, kanske gör jag så....... men julskinka och Tomtegröt vill jag ha till frukost på julaftonsmorgonen:) 


            
                    Lite pasta & räkor till så blir det väl en läcker julmiddag....

                                         Ha en bra dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0