Fjärde advent

Härligt med en skön söndagsmorgon, åtta grader kallt ute, snön faller vackert och vi har precis druckit morgonkaffe, ätit lite frukost och tänt det fjärde ljuset i adventstaken.
Mats har åkt till jobbet, ungdomarna sover än men jag och Eloise har satt oss vid varsin dator för att jobba lite...... jag passar på att blogga medans hon skriver olika ord. Hon är faktiskt riktigt duktig, kan skriva sitt namn och flera andra ord.

I fredags var jag in till stan och åt middag på BiteLine med Eloise, Nathan, Nathalie och Nadia. En riktigt trevlig middag som jag gärna gör om snart!
Kvällen avslutades med att vi gick på Emmas Dansuppvisning på Tonhallen. Nittio minuter underbar show. Är så stolt över Emma. Hon är superduktig.
Det som inte var bra med fredagen var väglaget. Inne i stan var det kaos. Totalt oskottat. Kanske råder det traktorförbud där, nåt fel i väghållningen måste det i alla fall vara!
E14 var säkert plogad bitvis men det snöade och drev så det kändes som att köra på en smal åker med djupa traktorspår. Men i Stöde var det fint väglag. Sörsidavägen mot Viskan var riktigt behaglig att köra på. En riktigt fin vinterväg!

  
    Frida & Emma          Dans,dans,dans...        men inte bara dans....

I går jobbade jag hela dagen. När jag kom hem tände jag massor med ljus och satte ner mig i en fotölj. Där satt jag. Lite snacks och god dryck slank ner under tiden jag satt där och såg på TV:n. Bakom mig kunde jag höra hur det sprakade från braskaminen som värmde så gott. En riktigt mysig kväll.

I dag är jag ledig och ska inte ut i onödan har jag tänkt i alla fall...... men man vet inte vad den här sköna söndagen slutar. Det är ju massor som jag skulle ha gjort innan jul men jag gör nog bara det jag har lust till och hinner. Kanske hinner jag in till stan i morgon förmiddag eller på onsdag..... annars skickar jag väl någon annan!

Ha en riktigt skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0