Julskyltning på byn

Har varit och träffat tomten i dag! Riktigt spännande.
Eloise var ganska ivrig att ta sig fram bland alla barnen som var där. Hon klappade till och med hästen. Så blev det hennes tur att få en godispåse, men då hejade hon på tomten och gick. Någon godispåse ville hon inte ha.
-Det finns godis hemma. Annars kan jag köpa eget, sa hon.
Jag köpte några segkakor och saffransmunkar, åt grillad korv och drack varm glögg. Mats vann en fin julduk till mig:)
Så helt nöjd åkte vi vidare till Ica för att köpa det som fattades till Tacobuffén som vi skulle frossa i.

Nu sitter vi här, proppmätta och slötittar på TV.n. Att det är arton grader kallt ute berör inte mig i kväll, det blir ganska varmt av braskaminen och så länge jag slipper gå ut för att hämta ved så är det bara att elda på:)



Jo förresten, Tomtens släde tog Limosin-parkeringen idag, så det var ju tur att den inte kom någon just då.....

Ha en bra fortsättning på kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0