Fredagsmys i Brunflo

Idag fick jag verkligen sova tills jag vaknade:)

I går eftermiddag åkte vi upp till Viskan och lämnade Eloise hos kusinerna. Sedan fortsatte vi till Brunflo på BINGO!
Ingen vinst men en trevlig kväll.
På återresan tänkte vi att det vore kul att åka lite andra vägar än E-14. Vi åkte genom en hel del små byar. Mycket fina hus och vacker natur fick vi se:) En avstickare till Skaltjärn och en till Mordviken blev nog förkvällens höjdpunkter:)

     
Bingospel i solsken...    Infoskylt om Skaltjärn     
 
Månsken i Mordviken.. Stopp i Mordviken....

Vi for även förbi min mormor och morfars hus där jag lekte mycket när jag var barn. Huset är ombyggt och målat i rött nu, men man kan i allafall känna igen sig. Tänk så många fina minnen jag har därifrån!
Sista stoppet för kvällen blev hos min morbror och hans fru i Borgsjö. De blev nog ganska överraskade när vi kom och knackade på vid midnatt.  Vi satt hos dem i över två timmar och pratade gamla minnen och hade jättetrevligt!

     
Morbror med fru...        WiskeyPinne......         
 
Naturprodukt i ben:)    .. och en på två ben!

Det är nog mer rätt att säga att vi kom hem till Stödemorgonsidan än att säga att vi kom hem på natten. Men har man semester så ska man ju kunna göra lite som man vill. Men jag är iallafall glad att vi gjorde denna trip och att jag fick sovmorgon blev ju en mycket bra bonus:)



Så idag tog Eloise med sig "småkusinerna" hem och de ska stanna över natten.
De äter mat, softar, leker, leker äter lite godis och leker! 
De kan verkligen leka!


Så ikväll blir det Lördagsmys. Barnen får välja film och så äter vi lite snask och dricker läsk!

Ha en bra Lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0