Mors dag

Ja så var det sista söndagen i maj, morsdag är förlagd till denna dag. Naturligtvis har mors dag sitt ursprung från Amerika. 1908 var årsdagen för Ann Jarvis mors bortgång och hon ville hedra sin mor, så introducerades dagen som spridit sig världen över.
1919 firades mors dag för första gången i Sverige.
Ha en extra bra dag i dag alla mammor! 

Petunior hos mamma


Sommarfesten innehöll alla väderlekar som hör sommaren till.
Det var sol, regn och åska. Men varmt och skönt var det i partytältet.

Vi åt paj, sallad och vitlöksbröd. Dryckerna varierade markant!  
Lekledaren Sune fick hastigt omstrukturera tävlingarna så att de anpassades till väderväxlingarna.
Vi firade Eurovisionsschlagerfestivalen på vårt eget sätt med att spela alla möjliga och omöjliga gamla schlagerhits. Helt fantastiskt vad det är bra med Spotify. Så dansade vi till långt in på natten, alla var glada och nöjda. En bättre inledning på sommaren kan det knappast bli. Så nu är sommaren här!

   
Lite lojt efter maten?     Koncentration tjejer!      Kärr-rally med vin...

Mats stack på fotboll, fast det är söndag, konstigt eller?
Själv tycker jag det är bra, så jag får stöka på som jag vill här hemma, han ska ju fixa middan när han kommer hem, så nu är det bara för mig att göra det jag har lust till.

Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Lena Lindh

En strasseig men mysig söndag har vi haft än så länge, nu hoppas vi p solen tills ikväll.. inte hört något tid egentligen hos dig, men siktar på att vara nere runt 18??

2010-05-30 @ 16:52:16
URL: http://lolenonamomarorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0