Torsdagsbollen

Har fuderat ett tag om torsdag betyder något speciellt. Det brukar vara min och Mats återlommande lediga kväll, på sommaren är det bingo i Ljungaverk, men nu vet jag varför jag längtar till torsdagar. Kockosbollen.
På torsdagar står den där i sin kartong på Närköps disk och är helt oemotståndelig. Måste bara ha en. Minst. Pinfärsk och utan kexbotten, lagomt med kakao och kockos garnerad så liksom ropar den:
-Ta fram en slant och ät upp mig!!
Så det brukar jag naturligtvis göra. Varje torsdag.
Idag tog jag med den hem och satt ute på trappan och drack kaffe i eftermiddagssolens värme. En helt fantastisk kockosbollsupplevelse. Så nu är det bara att vänta, det är ju torsdag igen om en vecka.

                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0