Försommarkänslor

Så är det dags att fira Pingsten då. Det är kristna kyrkans "födelsedag" och infaller tio dagar efter Kristihimmelsfärdsdag och femtio dagar efter Påsk. Judarna firar också Pingst, det var då de blev tilldelade de tio budorden på Sinai berg. Så det är bara att fira på!
Själv konfirmerade jag mig tillsammans med de flesta i min årskurs just i Pingst.

Nu har Eloise och jag haft en sångstund, sjungit Idas sommarvisa, Den Blomstertid nu kommer och svenska Nationalsången, den blev hon jätteförtjust i. Hon lär sig väldigt fort, kanske ska hon bli sångerska. Så nu går hon omkring och sjunger sommarvisor.
Härlig morgon kan jag bara säga!



Nu måste jag ta itu med lite hushållssysslor:(
Vill ju inte egentligen men....
Det måste ju göras...så...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0