Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart...

Fick lite tåkigt i dag på em. Eloise blev piggare och det innebar ju att hon blev lite rastlös.
- Mamma vi kan väl åka nånstans? frågade hon. Jag hade ingen större lust, men kom på att den mat som katterna vill ha var slut.
Så vi tog bilen och for till Grenen.Där finns nämligen enligt våra katter den bästa och godaste kattmaten. Köpte en påse på ICA nyligen när maten var slut, men det innebar att jag fick göra välling till dem. Dubbelarbete:(

När vi nästan var framme se Eloise:
-Åh mamma, ska vi på Ängen, ja titta där är ängen! och pekade på Grenen, som har bytt namn till Stöde Mix för ett antal år sedan, men jag säger Grenen jag.
Jag fattade först inte vilken Äng hon menade, men hon förklarade och visade mig.
-Titta då! Där! Blommor överallt, här på Ängen!
Att jag inte fattade direkt, men jag har väl inte samma slutledningsförmåga som en Blomsterälskande fyraåring. Klart att blommorna finns på Ängen....

Vi köpte torrfodret till katterna och så blev det några saker till.

     
En toaskylt i trä. 
  

Och en fin stor kaffemugg med en röd ros i, ifall att dom tar slut tills på söndag:)


Eloise bestämde sig för att köpa blomsterfrön.

Först kom hon med en påse Lobeliafrön, och det behövdes en massa övertalning från mig och personalen där, att det var för sent att sätta dem nu. Så hon hittade efter en bra stunds sökande en påse med Luktärt, en gammaldags sort från 1907, som hon fick köpa.
Så när vi kom hem var det fröplantering som stod i fokus. Eloise fick ju planteringsjord när hon fyllde år av sin äldsta syster, det fanns lite kvar så det var bara att sätta igång.
Jord i en stor kruka, ner med fröna och en massa vatten över. Som tur var höll hon till ute, så att det överflödiga vattnet kunde rinna ur botten på krukan. Så nu väntar hon med spänning på att få se fröna gro, att det börjar synas lite grönt. Att hennes arbete i dag kommer att förvandlas till blommor, ljuvligt doftande i en blålila färg, det tvivlar jag inte på. För den omsorg Eloise kommer att ge dessa frön, är få frön förunnat.

Så snabbt upp med resten av varorna vi köpt, gav katterna mat och vatten, lagade mat på en kvart, åt och kom på jobbet precis till klockan fyra.

Nu laddar jag för en dag i Birsta i morgon. Tro det eller ej, men Mats ska följa med mig och Eloise.....


Kommentarer
Postat av: Mats

Ja men va ska jag göra, jag måste ju besikta bilen och du brukar ju inte ha tur med det du!!!! :)

2010-05-26 @ 22:38:39
URL: http://pinnensblogg.blogg.se/
Postat av: Ann

Nä inte precis tur utan snarare otur. Kanske ska jag ta en buss ner lite senare:)

2010-05-26 @ 22:41:24
URL: http://gullvivann.blogg.se/
Postat av: Monke

WoW.. Vad har du mutat pinnen med då??! :-)

2010-05-27 @ 08:28:02
URL: http://monkes.blogg.se/
Postat av: Nadia

Men inte kommer du och hälsar på mig!

2010-05-27 @ 15:49:46
Postat av: Ann

Monke: Ja det var inte lätt:)

Nadia: Jo vilken dag som helst, men inte den här veckan:)

2010-05-28 @ 09:18:57
URL: http://gullvivann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0