Fotbollssommaren 2010 har startat

En ny vecka har startat och jag inleder den med 4 långa arbetsdagar, härligt! Det känns faktiskt riktigt bra eftersom jag kommer att bli ledig i helgen.

Det märks tydligt här hemma att årets fotbollssässong är nära. Ikväll hade Viskan sin seriepremiärmatch borta mot Söråker 2, naturligtvis vann Viskan med 2-0. På fredag har Stöde sin seriepremiärmatch mot Nedansjö. Det ska bli spännande. Mats är upptagen typ 25 timmar per dygn med telefonsamtal, möten, träningsbesök, datasupport och planering av en massa för mig obegripliga uppgifter. Men eftersom han älskar fotboll så är det inget som stör mig. Jag rycks istället med och tycker faktiskt det är riktigt kul att gå på matcher.





Här har stödes"herrar" just vunnit värmecupen 2008


Jag är egentligen ingen sportmänniska men fotboll är en del av vår familj. Eloise har varit på många fotbollsmacher och sist vi var i stan sa hon: Mamma, ska vi gå på fotbollsmatch? och pekade på Norrporten arena. Hon hade varit dit med Mats på match några veckor tidigare. Ibland när vi är hemma kan hon säga: Kan vi inte gå på en riktig fotbollsmatch?  



På fredag har jag planerat att se Stöde-Nedansjö och sen besöka Monika. På lördag ska jag först göra ett besök till Viskan för att se deras första hemmamatch. Mot Västra United. På kvällen blir det Party! Terese ska ha födelsedagskalas och det blir säkert en fartfylld tillställning....

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0