Novembervitt

Vintervit lördagsmorgon i november. Det är inte vanligt här numera. Kanske har det inte varit det förut heller.
Jag kommer ihåg att det alltid varit ett riktigt ruskigt väder i dubbelhelgen.
Men det är ju så mycket vackrare med en snöbeklädd trädgård än en med brungrön färgskala från gräsmatta till trädtopp. Att kylan följer med får man ta. Tyvär.
Så riktiga yllestrumpor på fötterna och en varm kofta, det är vintermode det. Värmande plagg som ingår i min vintergarderob. Nu är det så att de plaggen sällan hinner in i garderoben innan de ska användas igen efter tvätten:)  

 
Morgonfoton.
Ja, jag går inte längre än ut på bron:)
Tvillingtjejen vill inte heller gå ut.....


Nu har jag ätit frukost och fått i mig varmt kaffe. Vi har tänt några ljus och njuter av ännu en ledig lördag. Fördelen med att läsa morgontidningen på nätet är att man slipper klä sig för att gå ut och hämta den, det är bara att sätta sig och läsa......Jo man missar några nyheter men det finns ju Facebook också.....

Så nu ska jag fortsätta dagen med lite pyssel tillsammans med Eloise innan det är dags att bege sig till en By i närheten för att fira en av mina första skolkamrater som fyller jämnt! Ska bli riktigt kul!!!!

Ha en bra Lördag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0