Veckan hade kunnat börja bättre

Råkall kan man lungt kalla denna morgon. Tjugo grader kallt ute. Men myggfritt är det ialla fall.

Hade en önskan i går att min förkylningskänsla skulle försvinna i natt. Tyvär så bet den sig fast och verkar ha intagit hela skallen på mig.
Halsont, snuva, ögoninflamation, hosta, feber och dessutom en orolig mage. Så i dag måste jag verkligen kurera mig.
En rejäl matsked Ingefära blandat med sirap ska jag försöka svälja, följt av en stor kopp Citron & Svartvinbärste med honung. Alvedon och Ipren ska varvas och så en hel del extra sömn.
Har absolut inte tid att vara sjuk nu!!!!!

Så nu blir det en paus i julstöket tills jag känner mig bättre. Mats får passa på att jobba extra i kväll då jag ändå blir hemma. Det verkar vara en förkylninigsepedemi här på byn. Så det finns nog jobb åt alla friska nu.

Ha en bra måndag!
Prosit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0