Tiramisu

Fredag! Härligt!

Ska jobba på Grillen idag. Hela dagen. Det känns faktiskt riktigt bra. Men sen är jag ledig i TVÅ dagar.
Har en massa som ska göras så det kommer att bli full fart ändå. Så ledig är kanske fel uttryck, men jag ska i allafall äta middag tillsammans med Eloise och Mats i morgon:)


Kanske blir det middag ute imorgon....en sen sensommarmiddag..
om vädret tillåter....:)

Jag har köpt en stor Tiramisu-tårta, så efterrätten är fixad i flera dar.
Det är min favorit. Kanske därför jag gillar Italienska middagar....
Så i morgom planerar jag en riktigt god middag med pasta. Naturligtvis blir det en cremig sås till och ett gott vin. Jag kommer inte att glömma efterrätten.....



Eloise har fått en ny kompis, en jämnårig flicka från ett helt annat land med ett annat språk. Men det som är fantastiskt är att de komunicerar ändå.
När de leker så pratar de med varandra och de verkar som om de förstår vad den andra säger eller menar. Helt fantastiskt tycker jag. Eloise kallar henne Bettan, kanske är det en svensk variant, men den är långsökt..... 

Så nu är det dax för lite fredagsplock, sen blir det fredagsgrill och i kväll fredagsmys!

Ha en bra fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0