I dag tänds det många ljus i världen

Lördag morgon och nattsömnen blev helt perfekt!
Eloise vaknade faktiskt först i morse, så hom och Mats gick ner och fixade kaffe till mig. Morgonlyx.

I dag är det ju den 11:e september och det är en sorgens dag för många människor runt om i världen. Men det finns faktiskt undantag! Ett av mina barnbarn fyller två år i dag. Grattis Amilia, eller Ditte som hon kallas. Världens gladaste unge!

   
Ditte är inte lätt att fånga på bild,
annat är det med storasyster och moster Eloise...

I går kväll tog jag och Eloise en promenad ner till Bloms. Jag och Monke drack kaffe och surrade.
De har ju varit på Rhodos, hela familjen, så det blev mycket surr om den härliga ön.
Jag fick en finfin present som ska sparas till ett festligt tillfälle:)
Eloise fick ett Slott med prins & prinsessa. Slottet fick en hedersplats på avlastningsbordet brevid hennes säng medans de ännu namnlösa kungabarnen sov i hennes säng.
Mats fick också en present som han blev mycket glad över och den kommer han att testa nästa helg, då han är ledig. Nathan har också något gott som väntar..... 
Det kändes faktiskt som på julafton i går kväll, fast det är lite mer än tre månader dit...

Tre månader bara?! Tanken slog mig nu. Då är det nog dags att börja fundera och planera för december snart:) Det gillar jag.
Sommaren är ju min favoritårstid, helt klart. Men December med advent och jul är något speciellt för mig. Jag tycker om att stöka inför julen. 
Det är egentligen den enda högtid vi firar här hemma, förutom födelsedagar då, och midsommar förståss.

Tillbaka till nutid. I eftermiddag spelar Stödes herrar hemmamatch, borde hinna med att kolla på den innan Bingofinalen i Ljunga börjar....Efter bingon är det tjejkväll med tunnbad & bastu....helt klart är det ett späckat lördagsprogram som jag har framför mig...vill inte prioritera bort något;)

Så nu blir det lite lördagspyssel här hemma, men först en tretår......

Ha en superbra lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0