Sagolikt

Det är onsdag kväll och jag har nu landat vid datorn.
Slutade redan klockan fem idag:) Tack Ida och Line!
Det är två av "tjejerna" som gör mitt jobb helt perfekt.

När jag kom hem från jobbet blev det fjärilsjakt med negativt resultat:(
-De har nog flugit till Älvalen för att sova, sa Eloise. Det är nog dags för mig att sova med, fotsatte hon. 
Vad svarar man? Klockan är strax efter fem...
-Ja de har nog flugit till Älvdalen, du kan väl bada först och äta lite kvällsfika?
Så blev det.
Kvällens godnattsaga blev naturligtvis Peter Pan. Tingeling är ju med så.....


Pieris brassicae.
En Kålfjärilshona som är en av sommarens alla Älvfångster.. 


Nu har jag tänt en massa ljus och sitter här, är faktiskt riktigt pigg.
Eller är jag det egentligen? Jo det är jag nog:)

I morgon är jag ledig, och i tre dagar till. Så när Mats åkt till jobbet och Nathan till skolan så blir det en dag på Torpet. Med Eloise förståss. Vi ska hjälpa Ewa att sätta hage. Kela lite med Stampe ska vi också göra. Hoppas att det blir en lika fin dag som det varit i dag....

Njut av livet, men glöm inte bort att leva!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0