En het natt

Så sitter jag här... ännu en vaken natt då... hade somnat och sov så gott när larmet gick.  
Hade kanske kunnat somna om men dosan bara fortsatte att PIPA!
Så när jag ändå gick ner för att slå av den så MÅSTE man ju bara kolla på internet vad som hänt, eller rättare skrivit händer.
I natt var Polisen först med att informera på nätet om vad som inträffat, sedan räddningstjänsten och ännu vet då inte ST någor som det verkar... men annars brukar de vara kvicka.....

Citerar direkt från polisens hemsida för de som är intresserade....  

"02:44. Brand i ladugård, i byggnaden finns får samt gasoltuber. Räddningsenheter på väg.
Uppdatering kl 04:00. I byggnaden fanns 4 djur, 3 av dessa räddade, en get saknas, 1 bil, 2 traktorer, 1 fyrhjuling och 1 skoter har blivit lågornas rov. Branden troligen uppstått genom elfel. Byggnaden helt nedbrunnen. Räddningstjänsten kvar för bevakning, inga övriga byggnader skadade."

I och med att jag får veta att allt verkat gått bra så blir jag betydligt lugnare, man vet ju aldrig vad som kan hända under ett räddningsarbete....

Så nu har klockan dragit i väg och det är väl liksom morgon... så en kopp kaffe till bloggarstunden är inte helt fel... hoppas bara att jag håller mig pigg hela dagen nu då.

Har några timmar på Grillen framför mig innan det är dags för WLC-kursen (Weigth Loss Challenge) som är just på tisdagar. Men först lite stök här hemma och lite till kaffe....

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0