Höstens första måndag

Så är det måndagmorgon och min lediga vecka är över. Lite trist att det regnar men det kan ju bli bättre framåt dagen. Hoppas jag.
Att hösten har börjat vill jag inte tänka på, men så är det. När Stöde marknad har varit så kommer den vare sig man vill eller inte! Kanske är marknaden ett slags "Välkommen hösten" arrangemang?
Skolorna börjar snart och sommarsemestrarna är slut, så det är väl läge att börja förbereda sig för den kommande vintern......och höstdagarna kan ju vara otroligt vackra....en förlängning av sommaren och en fördröjning av vintern.
Hoppas hösten blir lång!

Eloise och jag har varit i grannkommunen på minisemester. Mats slöt upp i fredagsvkäll, efter en vecka med arbete, jour och fotboll.
Att jag inte skrivit i Bloggen beror inte på att veckan varit händelselös-tvärtom.
Mina systrar och mamma var också lediga, så vi har faktiskt träffats varje dag! Jättekul har vi haft. Barnen med!
  
Myskväll hos mamma      Mamma & Jag          en riktig Festis...


Lite extra spänning blev det dock en natt när Ewas kossor och kalvar hade beslutat sig för att "hoppa" över stängslet för att bege sig på en utflykt. Att det var en mörk natt gjorde det inte lättare, men innan morgonsolen vaknat så var allt som det skulle. 

     
På grönbete....             Linslusen Johan....       Morgonkaffe på Torpet

En spontan Grillkväll på Torpet blev helt enkelt supertrevlig. Den blir en bra sommarkväll att minnas i vinter när det känns långt till nästa sommar....

  
Skönt med fotbad....   Spanar in sin första mus.   Nils har fullt upp!

I helgen har Takida och Roxette varit höjdpunkterna för många, men jag har bara varit, ätit gott och verkligen fångat dagen..
På lördagkväll for mamma och Mats ut med Lars och fiskade. De fick en hel del gott till katterna. Dom måste ju också få ha lite Festligt....

  
Mats har gjort helg!     Blindanders softar....    Klart vi var med!

Så nu är det måndag och jag ska jobba halvdag, ganska skönt efter ledigheten, sen blir det ett besök till Wiskan för att sälja korv och sånt under fotbollsmatchen.

Hoppas ni får en bra höstdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0