Sommarfredagsmys!

Har verkligen haft fullt upp nu när jag varit ledig!

Känns som jag måste hinna med så mycket, kanske har jag sparat ihop allt till den här veckan:)

Var i allafall och badade i Munkbysjön på onsdag, barnen lekte och hade så roligt. Helt plötsligt hade fyra timmar passerat. Det var en bra dag som avslutades på Torpet med lite vin och syskonsurr...
Barnen hade också skoj, spelade olika spel, åkte fyrhjuling och såg på film.


  
En bra baddag....       Mats semesteraktivitet:)  Strandlek.....

  
Fartlek....                     Söta kalven Kicki            Frukostbullar......


Kalven Kicki har blivit bortstött från sin mamma:(
Så hon har fått en egen hage tillsammans med Kaninen Stampe. Där trivs hon och blir så glad när man kommer dit för att ge henne välling. Trodde inte att jag skulle sitta och kramas med en kokalv, men hon är så fin och kelig. Jag har just nu svårt att tänka mig att hon ska bli lika stor och "klumpig" som sin mamma..... 

I dag har jag helt ägnat mig åt mitt hem...
Steg upp tidigt och bakade bullar. Så det blev Mjölk och bullar till frukost i morse. Sedan har jag sorterat en massa textil och städat övervåningen. Ganska varmt blev det så fullt korsdrag var ett måste. Men nu är det gjort i allafall:)

Så nu sirtter jag ute en härlig sommarkväll och hör humlorna surra, fåglarna sjunga och så en gräsklippare från någon granne längre bort...Uppdaterar min blogg och kollar runt lite hos de andra bloggarna. Vad kan göra denna lediga fredgskväll ännu bättre?....Kanske ett glas rött, men bara om jag slipper stiga upp och gå in:)

Ha en bra sommarkväll!

Kommentarer
Postat av: Mats

Ska jag servera ett glas så du slipper kliva upp då. :)

2010-07-16 @ 20:41:04
Postat av: Ann

Ja, det vore gulligt:)

2010-07-16 @ 20:58:39
URL: http://gullvivann.blogg.se/
Postat av: lena

ni är gulliga mats och ann kramar ifrän mamma/ svärmor

2010-07-19 @ 09:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0