Fågelsång till morgonkaffet är ljuvligt!

Ännu en molnig men varm morgon:)
Har skjutsat Emma till jobbet, utfodrat alla katterna och sitter nu med en kopp gott kaffe. Fågelsången och getingarnas surrande är det enda som hörs nu. 
Helt i min smak.
 
Eloise och jag var och jobbade en stund på Grillen i gårkväll, fotbollsträningen har ju börjat igen så nu kan det nog bli lite mer "kortpass". Men det känns bara bra. När vi kom hem satt vi en stund ute på bron och läste i hennes nya tidning och drack Apelsinjuice. En varm och skön kväll.

Senare på kvällen när jag satt inne, med dörren öppen naturligtvis, så att katterna kunde gå ut och in som de ville, hördes det nåt konstigt ljud i från köket. Jag skyndade mig dit för att se efter vad det var. Katterna kom också in. ALLIHOPA
I fönstret satt en ung Trast. Kattungarna blev så ivriga och "leksugna". Jag försökte få ut alla katterna, men innan jag fått ut dem så var de inne igen!
Eftersom jag inte burit ut innanfönstren så var det ingen ide att öppna fönstret för att släppa ut denna rädda Trast, då de innersta fönstren öppnas innåt. 
Så det var bara till att hämta ett par hanskar och bära ut den.
Då jag gick ut med den kunde jag känna den lilla fågelns hjärtslag genom handskarna. Den var så rädd.
Jag satte den på gren i Äppelträdet, men den föll till marken. Den dog av rädsla , tänkte jag.
Så jag kröp ner under trädet och där låg den med slutna ögon, NEJ!
Men så tittade den upp på mig och jag drog en lättnadens suck! Den levde.
Jag pratade med den lite och snart gick den några meter från mig innan den flög iväg.
Då gick jag och släppte ut katterna.


Katterna är ju jägare, men jag tycker att de kan hålla sig till möss och råttor. Fåglarna ska de hålla sig borta från.


Så här ser en utblommad Blå Rapunkel ut:)

Ha en bra Sommardag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0