Midsommarfirandet är över för i år!

Så en underbar måndag igen. Solen är naturligtvis med, har blivit van måndagssolen nu... Men den verkar lite hetare idag!

Helgen har haft varierande väder, inte så mycket regn iallafall, men lite kom det ju på midsommarafton,även åska, sol och vind har visat sig..

Midsommarafton!
Var på midsommarfirande i Viskan på midsommarafton, sålde massor av gott i koisken´. Det dansades runt midsommarstången, men Eloise tyckte inte riktigt om den dansen:) 
Det fanns även kaniner och höns för barnen att bekanta sig med, femkamp och skytte var andra aktiviteter som lockade både små och stora besökare....
Mats och Linda vann en varsin smörgåstårta så vi bjöd in oss till mamma, åt och drack och lekte fram till midnatt.... Det var faktiskt längesedan vi var där alla systrar med barnen och respektive, samtidigt. Helt oplanerat, helt fantastiskt kul.

   
Jag & Eloise i kiosken   Midsommardans           Kussar sommarmyser


Midsommardagen!
På midsommardagen var vi hos Uffe och grillade och hade den årliga Sommartävlingen. Jag har en seger sen tidigare och så blev mitt lag tvåa ifjol efter en utslagstävling så årets vinst känndes faktiskt riktigt skön!  
Kvällen hos Ulf avslutades med att vi for till Viskan Folkets Park för att dansa och träffa en massa folk. Det blev verkligen en nostalgikick. Fullt med snygga bilar och massor av folk på parkeringen. Inne var det lagomt trångt och naturligtvis kö både till toalett och dryckestält. Pratade med en vakt om hur han tyckte stämningen var, han sa:
-Med tanke på att det är så många berusade människor här, så är det fantastiskt lungt, det är riktigt roligt!
Så helt plötsligt var klockan halv två och det var dags att åka hem.

   
Min gamla lagkompis    Laddar för pilkastning..
hade annat för sig.....


Annandag Midsommar!
Annandag midsommar vaknade jag och kände mig mycket pigg och nöjd efter en ledig helg. Men så fick jag ett sms: Kan du jobba idag? Så jag tog ett eftermiddagspass på fem intensiva timmar. Kanske var min pigga morgonkänsla en aning överskattad, men jag grillade för brinnande livet och fick assistans av Anna under högtrycken, Madde kom som en ängel och snart så fick alla sin mat och så var det bara att börja om.... Men tiden gick fort och snart hade jag kväll.....


Eloise efter
söndagskvällspromenad
med sin pappa...

idag är det måndag och jag har ett kort pass på Grillen innan det är dags att åka till Viskan för att sälja lite korv och kaffe på deras sista hemmamatch före det korta uppehållet..... 

Ha en bra måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0