Skönt med egentid en söndagsmorgon!

Vaknar med en tydlig känsla om att någon rör sig i rummet brevid! Lyssnar, men det är tyst. Lampan i taket lyser därinne. Hunden sover lungt i sin korg brevid sängen som vi sover i. Så det måste ha varit en katt jag hört.  Men nu är jag vaken så det är väl lika bra att stiga upp.
Nu ska jag få en skön söndagsmorgon, med en nykokt kopp kaffe och lite bloggning till frukost. När jag stiger upp så ser jag hur solen lyser så vackert, jag går in i rummet brevid för att släcka lampan och till min förvåning ser jag min son sitta där i soffan med datorn!
-Men är du vaken än? frågar jag.
-Ja, svarar han och fortsätter: Tänkte åka in till stan, men det går ju bara en buss idag, vid nio, så jag ville inte riskera att missa den!
Vi kollar turlistorna igen och det visaar sig att det går några tåg senare på eftermiddagen.
-Så nu kan du sova, säger jag till honom och han lägger sig genast. Han får nog sova några timmar till han. Det är ju trots allt söndag....


Mammas underbara taklampa
Skulle passa bra hos oss också:)



Ja det är söndag och vi ska på en liten utflykt idag. Det verkar ju bli vackert väder, men det blåser lite väl mycket, så jag hoppas att det ger med sig. Ska ha en skön söndag. Lite vardagsbestyr måste ju göras men annars så tycker jag att man gott och väl kan unna sig lite extra på en söndag. Det behöver ju inte handla om en massa dyra aktiviteter och resturangbesök. Jag ska ta vara på vad vädret tillåter. Naturen har ju mycket att erbjuda, om man vill......

Ha en skön söndag du med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0