Snuvad på snuvan?

Bara 10 grader kallt ute nu på morgonen. Det är betydligt varmare än igår men ändå lite för kallt tycker jag.....Min förkylning blir inte bättre. Kroppen är helt överbelastad av denna influensa. Hostan har tilltagit och febern vill inte ge med sig. Jag orkar inte göra mycket.

Det blev inte något pyssel med Eloise i går kväll som jag tänkt, huvudvärken satte stopp för det. Varken alvedon eller ipren hjälper....kanske skulle man ut och rulla sig i snön eller göra nåt annat vansinnigt! Chocka kroppen liksom......men det kan ju bli sämre då, bäst att försöka med de vetenskapliga metoderna.

Tänk så mycket jag hade kunnat göra om jag var frisk nu. Hela julstöket hade kunnat vara klart. Nej här ska man först få en dunderförkylning, inte kunna jobba och dessutom komma efter i julstöket!!!! Nä det måste finnas en lösning!


Så ringde Nisse! Vilken tur för mig.
Jag tog bilen och skjutsade Eloise till dagis och sen for jag till Nisse. Där fick jag en god kopp ört-te och inte nog med det jag fick med mig en väska full med Herbalifeprodukter också! Jo, den kostade en slant men det är den värd. Jag for hem och drack en vaniljshake och tog några vitamintabletter. Helt plötsligt kände jag hur förkylningen liksom krymte i mig. Den har inte försvunnit helt men jag känner mig mycket bättre. Så nu hoppas jag innerligt att den håller på att försvinna.


Jag och Eloise som Fame-artister för några veckor sedan. Snyggt va?

Ska ta och stöka lite här hemma och sen ska jag och Eloise kolla på dansuppvisningen kvart över sex. Bara jag får vara pigg förståss......

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0