Ute faller snö

Bara fyra grader kallt ute nu!!! Känns som om det finns hopp om en skön dag med utelek för barnen. Det har snöat lite också så den här dagen kommer nog ungarna att gilla. Kanske blir det en vinterdag som de kommer att minnas som Den dagen i december 2010 då vi fick leka ute......

I går var jag ledig och hade tänkt gjort sååå mycket, men av någon anledning, kanske kylan, så hann jag knappt med mig. I dag blir det jobb på Grillen igen och i kväll blir det till att fortsätta med det jag inte hann igår:( Så det är bara att hoppas på att jag inte är för trött.  

Har införskaffat hälften av klapparna och det finns några till i ett paket på Ica.... ska nog Internetshoppa i kväll så jag vet vad jag behöver köpa i stan i morgon:)
Jag kommer inte att julshoppa i Birsta i år, tror jag... kanske kan jag skicka Mats.... när jag åker brukar det bli så mycket extra inköp och det är ju ganska onödigt.

 
Mandelmassa & nougat, basen i Mozartkulor...
Julgodiset är nästan klart.... Pepparkakor ska det bakas här i eftermiddag och i kväll ska jag provsmaka lite.... i smyg till glöggen.

Nu ska jag väcka Eloise så att hon inte sover för länge.... hon har svårt att somna i kväll då.
Sedan ska jag prova en ny soppa, Tomatsoppa från Herbalife som jag fick hem i gårkväll...spännande. Varm mat känns bra i vintertider så det blir säkert en storsäljare, tror jag i alla fall.


Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0