Muskeltortyr efter allt det goda i jul

Som sagt så håller julen på att åka ut här hemma. Min mamma kom in en sväng förut och undrade vad jag höll på med.....
-Men julen är ju inte över än, det blir ju nyår också..... sa hon till mig.

Kanske har jag fel, men inte hör väl nyår till julen inte!
Nyår är inte någon kristen högtid utan då firar vi in det nya året och tar farväl av det gamla. Kyrkan har ju ett annat årsskifte, det har i alla fall jag lärt mig, om det var i söndagsskolan eller under konfirmationsundervisningen minns jag inte. Inte heller vilket datum det är, men jag tror det är i november eller möjligen början av december....

Har även varit och tränat i dag... jo det är liksom sant. Kändes superbra. Återstår väl att se hur mina muskler mår i morgon, kanske blev de så chockade att de fortfarande är paralyserade då..... Så det var med ett mycket gott samvete jag tillagade potatisgratängen som vi åt till Tjälknölsresterna.... låter ganska äckligt men ack så gott.

Nu är det kväller för lilla Eloise som är förväntansfull inför resan till Vinterparadiset i morgon. Ska bli härligt med ett miljöombyte några dagar. Kanske ska jag ta med hopprepet eftersom jag inte har några skidor att trixa omkring med....

Ha en trevlig onsdagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0