Tomtar på loftet i natt

Vaknade alldeles för tidigt i dag. Kanske var det för varmt. Utetemperaturen är bara minus åtta i dag så den överflödiga värmen här inne sökte sig säkert upp till sovrummet. Men nu är jag vaken och har faktiskt hunnit med en hel del:)

Julgodistillverkningen i går blev inte precis någon hit. Det finns inte mycket motivation hos en trött fyraåring som varit med om en massa spännande saker på dagis precis den dagen. Men det blev inte mycket svinn då hon även bestämt sig för att hon inte tycker om varken mandelmassa, nougat eller någon annan choklad.......
-Jag tar hellre en busfrömacka med smör, eller två vill jag ha! sa hon.

De var till kyrkan i går och när jag frågade vad de gjort där svarade hon:
-Vi fick höra en saga om Maria, huset och snickaren Josef. De fick ett barn också! Och så fick vi korv!

Ja det är interessant att höra Eloise återberätta sina upplevelser. Som hon sa till Mats:
- Jag tog ingen påse av Tomten hos Björns för det var ingen riktig. En riktig Tomte har en säck! 
Faktiskt håller jag med henne där, men jag trodde att en fyraåring fokuserade på Tomten och hans ekipage mer än en detalj som att godispåsarna inte låg i en säck!


En Tomte hos oss som har kvar sitt skägg........

I dag blir det jobb på grillen hela dagen. Jag har även på känn att vi kommer att införa minst en ny rätt på menyn, kanske redan i dag:).
Mässan som Anna och jag besökte har nog gett oss mer än vad vi först trodde, och som det verkar nu är det bara början på en massa spännande nyheter.
En annan bra sak med att jobba på en torsdag är att jag inte blir utan cockosboll:) 

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0