Mobilfri dag på stan igår.....

Solen är med idag!
Jag är ledig, Mats jobbar sista passet innan semestern, Ungdomarna är i stan och Lillgumman sussar gott än. Så jag sitter med en nykokt kopp kaffe vid datorn och kattungarna leker för fullt efter sin frukost.
Ett snabbt inlägg och sen rite röj inne innan jag och Eloise åker till Badhuset!

Lånade ut min mobil till "Lillgrabben" igår, då han har slarvat bort sin laddare:)
När Eloise fick höra att han skulle ta tåget in till stan så ville hon det också. Jag tänkte: Varför inte?
Så vi tog också tåget in till stan för att ta nästa hem...

   
Nathan & Rickard          Eloise åker tåg. 
                                   Utan bälte!

Jag undrar hur det kan komma sig att en fyraåring kan tycka att det är så kul att gå i affärer och titta & känna på allt! Svart bälte i shopping! Det måste hon ha... jag försökte att locka med henne till någon annan affär, men hon var bestämd och skulle bara titta på det och det och det....
Hon ville inte ha allt. Hon köpte en klänning för 49:- och en väska för samma pris på H&M.

Sen åt vi på MC Donalds. Hon åt sin hamburgare och sina morötter, drack upp colan men glassen ville hon inte ha så den fick jag lov att äta upp:) Kan ju inte kasta .....
När vi ätit upp så såg jag en klocka...16.30...Jaha, bussen gick 16.15 och tåget 16.35 så det var bara att ta nästa då. En timme senare.
Vi gick in på Indiska och där köpte hon en fin liten Börs. Sen ett besök på Lekplaneten för att inskaffa några presenter till Monkes Twins.


Börs från Indiska....

Så iväg till bussen...Men den hade just gått...Så det var bara att vänta till nästa...en timme senare..
19.00 kom vi hem till Stöde. 
For direkt till kalaset och blev bjuden på gott Kaffe med Kak & Tårtbuffé.

Att vi orsakat lite kaos här hemma hade jag nästan kunnat förstå... men vi kom ju hem till slut.

Det kanske skulle införas en mobilfri dag då och då!

Ha en härlig Sommardag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0