Midsommarafton

I dag är det midsommarafton och halva sommaren har passerat. Underlligt kan jag tycka då det varit så trist väder. Men så är det i alla fall.
 
Midsommar är för mig en ganska viktig högtid. Midsommar har firats länge, men ingen vet riktigt hur. Men i Sverige firade vi sommarsolståndet innan kristendomen kom hit. Kyrkan firar Johannes döparens födelse i midsommartid, så det var kanske inte så lätt att få det Svenska folket att upphöra med hyllningen till årets längsta dagar.....

För mig betyder midsommar lek,dans och mat, precis som det gör för många andra. Midsommarafton är barnens dag och då tycker jag att de ska få glädjas åt det. Tyvär så finns det föräldrar med annan uppfattning. Tråkigt tycker jag. Det är speciellt vid midsommar och jul som dessa barn får uppleva föräldrarnas totala egoism och okunnighet. Eller vill de bara vara elaka mot sina barn?
Låt barnen minnas Midsommarafton och Julafton med glädje, sen finns ju 363 dagar till på året......

Midsommar känns också magisk och det finns massor av olika skrock som ska  eller inte ska hända kring midsommar. Vore kul om ni berättade i en kommentar om er midsommarskrock.


Nu blir det tvagning och piffning, klänning och sommarlätta skor. 
Påtår.
Blomsterplock.
Tretår.
Midsommarfrukost.
Midsommarfirande i Viskan. Med massor av skoj.
Sen får vi se vad som händer..........



Glad Midsommar önskar jag er alla!!!!
 


Kommentarer
Postat av: monke

Glad midsommar gumman!

kram

2010-06-26 @ 12:26:40
URL: http://monkes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0