Midsommartorsdag

Sitter med en kopp kaffe och lyssnar på fåglarnas morgonsång. Solen skiner, gräset blänker av morgondaggen och jag ser en spindel som poserar i ett magnifikt konstverk i solens motljus. Tidslöst. Så enkelt. Så vackert.

Katterna har fått sitt morgonmål och kommer nu ut. De letar upp en plats som solen värmt upp, lägger sig och njuter av morgonen. För dem har midsommar ingen betydelse, de lever och njuter av den dag som är. Sommarvädret kan ju variera, men de tar vara på stunden, tänk om vi också kunde göra det.......




Midsommarblomster till midsommar...

Dagen kommer att bli hektisk med städ, tvätt och matlagning.
En hel del ska göras för att morgondagen ska bli så speciell som möjligt.
Midsommarfirande i Viskan med musik, dans och lekar. Något gott att äta, som passar till sommarens mest betydelsefulla dag, ska iordningställas. Det ska göras smörgåstårta, kladdkakor och förbereda några jordgubbstårtor.
Men först ska jag rensa lite jordgubbar som vi ska ha till sommarfrukost nu på morgonen....

Så ha en bra sommardag!


Kommentarer
Postat av: Marianne

Ha det så bra nu i Viskan i midsommar, jag hoppas vi får kanonväder i helgen.

2010-06-24 @ 21:54:28
Postat av: Ann

Tack! Jag hoppas jag med. Ser ut som Misommarafton får full solstyrka i allafall...Glad midsommar!

2010-06-25 @ 07:10:55
URL: http://gullvivann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0