Bra med regn till "pärerna"

Sommaren bjuder på mycket!
Man förstår ju att bönderna måste använda traktorer i sitt arbete. Det vore arbetsamt för dem annars, men visst vore det skönt att slippa höra ljudet av dem när man ska få sova lite extra en grå och regnig sommarmorgon....

Hade sommarens första surströmmingsmiddag här i går. Vi trotsade den regntunga himlen och åt ute. Några droppar kom det dock precis innan vi skulle äta. Men med ett gammalt slitet parasoll säkrade vi upp och kunde sitta säkert och njuta av måltiden.

Bingo!
Jodå, den gick bra den också, fick ihop en rad på Rövarn.
De har börjat med en liten loppis före bingon så naturligtvis gjore jag ett fynd. En fin virkad duk med glittertråd.
Korv och kaffe värmde gott i pausen.

Nu ska jag fixa lite här hemma innan jag ska till Grillen på eftermiddagen. Crille har match i kväll så han får sluta lite tidigare. Stöde ska till Sund och spela fotboll. Men Mats blir hemma.
Wiskan spelade i går men de förlorade med 4-2. Säkert vädrets fel:( 


                                                  
                                                  Lämplig klädsel i dag..


Sedan jag var liten har jag hört att det är bra med regn till pärerna. Eftersom potatisen ska ner i jorden före den 6 juni så borde regnet som kommer nu vara helt idealiskt. Dessutom växer ju gräset bättre och alla blommor som ska hinna blomma innan midsommar, som är om några veckor.

Alla pollenalergiker mår säkert också bättre eftersom regnet sköljer bort en del av de pollen som flyger omkring och som satt sig som en dammig yta över alla möljiga föremål. Det blir lite lättare att andas.
Dessutom kan man med gott samvete stanna innomhus.

Ta vara på denna regniga dag!






Kommentarer
Postat av: Linda

Oj oj oj vad du kunde hitta många saker som är bra med regnet känns det bättre nu? Jag är inte bonde å jag sätter inte pärer å blommor finns det på affärn ;)nä hit med värmen,Brrrrrrrr

2010-06-08 @ 11:47:25
Postat av: Linda

Förlåt glömde tacka för den årliga surströmmingsbingon,gott som attan var det.

2010-06-08 @ 11:49:05
Postat av: Pinnen

Jajaja, tror inte jag kan skylla förlusten på vädret, hade jag hållit nollan hade vi vunnit. :)

2010-06-08 @ 12:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0