Måndagsbabbel

Ja då har man jobbat en helg, så det är med gott samvete jag har suttit och gjort trådägg med Eloise. Hon har gjort halsband, armband och skrivit sitt namn själv i dag.
Eloise hade en bra födelsedag med många besök, och många presenter.  Hon fick en sminkväska med Hello Kitty på och i den fanns det vita solglasögon och läppglans,  så det blev sminkning resten av dagen:) Sen fick hon Barbies och tillbehör,en fiskestol, en hund som skäller ut oss titt som tätt, paraply och pälor, mera kläder, målarblock, pennor, ballerinakläder, en jättefin liten fickspegel, blommjord, frön och en kratta mm mm. Så det var en nöjd liten prinsessa som somnade den kvällen.
På lördagskvällen när jag slutat jobba hade vi laddat med chips, dip, godis och läsk. Nadia och jag skulle umgås,se en film på TV och så. Men den som spar han har, för vi gjorde misstaget att lägga oss skafötters i sängen vi har i Tv-rummet, så allt fann kvar på Söndagen...
Johans födelsedag missade jag, men Eloise åkte och uppvaktade honom med sin morfar och hans fru.
Det skulle faktiskt behövas dagis på helgerna också i bland, kanske skulle det ge mer arbeten till barnskötare och förskollärare också, plus att fler skulle kunna arbeta helger inom våden och andra "obekvämarbetstidsjobb".
Nu är det nog snart dags för Tv-sängen igen, ska försöka läsa lite påskinspirerande tidskrifter........

Kommentarer
Postat av: Pinnen

Jajamen, nämnas bör att även jag jobbade hela helgen, för annars behövdes ingen barnvakt:)

2010-03-30 @ 00:01:05
Postat av: Ann

Jo det borde nämnas, att du hade jour dessutom gjorde det inte lättare precis. Men som vanligt brukar det ju ordna sig till slut. Nästa gång jag jobbar helg har du "bara" jour så vi får väl trixa till det då också.

2010-03-30 @ 20:51:11
Postat av: Anonym

åh prinsessan gav mosters trötta ben massage på födelsedagen glöm inte det :D

2010-04-02 @ 11:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0