Vintervit Vinterdrink i Vinterkylan

Tjugo grader både inne och ute. Fast med olika tecken (+ & -) och så en kroppstemp på nästan det dubbla. Kanns inte riktigt bra det.

Passade på att beställa lite julklappar när jag lade in den sista ordern till PartyLite för November månad. Så nu är det bara ungefär tjugo kvar. Fortsätter nog julklapps-shoppingen i kväll. Det är liksom bara det jag orkar göra nu.
Internet-shopping är en perfekt sysselsättning när man är febrig och snuvig;)

I går kväll drack jag en kopp vit choklad till kvällsfikat. Den är så underbart god. Helt enkelt min nya favorit. Den kan även spetsas med lite C.Morgan, en mycket god Rom. En värmande drink i förkylningstider:)
Receptet?
Jo det delar jag gärna med mig av!

Till fyra koppar:
1 kaka Vintervit (Marabou)
1-2 dl grädde
Ca 1 liter mjölk.
Värm mjölken i en kastrull så den blir riktigt het.
Bryt chokladen i bitar och lägg i en skål, töm över grädden och värm i micron tills chokladen smält. Rör om.
Fördela chokladröran i fyra koppar och töm sedan över den heta mjölken. Rör om.
Drick och njut av denna Vinterdrink!

   

Kanske blir det lite pyssel med Eloise senare i eftermiddag, men först en stunds vila innan middagen.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0