En kall men vacker fredagsmorgon

Så är det fredag igen.......en kall morgon, minus tio..brrr..så naturligtvis fick sonen skjuts till skolan:)

Läste en av mina vänners blogg och alla komentarer till hennes inlägg i går, det fick mig att bli mycket upprörd. MYCKET!!!!!
Som nog många vet i dag så är den "Tysta mobbingen" inte bättre än den sedvanliga med hårda ord och fysiskt tillvägagångsätt....att sedan också mista den vän som man litar på och som fått en människa att hålla modet uppe måste kännas fruktansvärt.
Föräldrar och vuxna kan inte bestämma vilka som ska vara vänner men det är de vuxnas skyldighet att se till att barnen kan uppföra sig. Lära dem lite vett och etikett. Har barnen svårt att uppföra sig så finns det experthjälp att få dels genom skolans kurator och landstingets BUP. Men det är de vuxnas ansvar att hjälpa barnen att få det stöd de behöver. 
Det spelar ingen roll om allt verkar okej, man måste lyssna på hur varje individ känner sig, det är kanske inte alltid så bra som det verkar ................. Tänker ofta på Sofia. En godhjärtad och glad tjej med ett leende jag aldrig kommer att glömma....och aldrig kommer att få se igen.

Kanske blir jag på bättre humör snart, lite till kaffe och en Jordgubbs-shake:) 
Energi är bra, för att ta hand om disken och köra igång en maskin med tvätt....gå en sväng med snabeldraken och sen är det nog dags för att ta sig vidare till Grillen. Där vet jag att det väntar en gluten & laktosfri lågkalori-kockosboll och väntar. Ja det finns säkert flera men jag ska bara ha EN

I kväll blir det fredagsmys. Ska be sambon ladda vedkorgen med ved så jag kan mysa framför brasan med kidsen.....Kanske blir det något gott också....ledig i morgon:)

Var mot andra som du vill att andra ska vara emot dig!
Det var mitt bibelord jag fick i söndagsskolan, det håller genom hela livet.

Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Lena

Du sammanfattar saken så himla bra! Du skulle läsa mammans blogg idag.. SUCK!! Hon tycker att detta ENDAST är svartmålning av hennes dotter, hon och pappan läser endst de de vill, och tycker att hela blogginlägget och kommetarerna rör deras dotter... SUCK, de har inte fattat något alls. Det du skrev här om förlorad vänskapå är exakt så jag menade, totalt exakt så!

Flickan i detta fallet är bara droppen som får bägaren att rinna över, ungefär.

Nu oroar sig mamman för flickan, hur hennes dotter ska klara av att gå till skolan, när nu alla läst min blogg och om hur totalt jag lämnat ut dottern hennes...

Jag tycker i vart fall själv att jag skrivit om en helhet, en situation, som består av flera olika delar, som tillsammans skapar en orinlighet, en miljö som inte gynnar någon. Jag tycker inte heller att jag satt gloria på Annika, eller??

KRAMAR till dig min goa Ann!!!

2010-10-22 @ 13:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0