Måndag den 20 September

Måndag morgon och det är en ny vecka. Spännande;)


De sista dagarna har krävt lite extra tankeverksamhet, det har varit full aktivitet i min hjärna dygnet runt. Att fatta vissa beslut tar på krafterna.
Jag visste att det här valet skulle komma, men jag trodde att det låg några månader längre fram, i januari närmare bestämt.
Så nu måste jag välja.
 
Vad är bäst för mig?
Vad vill jag egentligen?
Vilka möjligheter har jag?
 
Så nu har jag bestämt mig!
Jag ska inte stå och trampa på samma ställe för då fastnar jag nog i gropen som jag gör.
Jag mår bra av att utvecklas, att få möjlighet att kunna kombinera min familj, mitt jobb och min fritid. Det är betydelsefullt för mig. Inte att min familj och min fritid ska styras av ett datasystem. Det kanske fungerar för en del, men inte för mig.

Jag har alltid varit öppen för förändringar, sett möjligheter, fått det att gå i hop med jobb och familj. Men så kom dagen då jag tog ett beslut om att familjen kommer först, men jobbet är fortfarande viktigt. 
Utan jobb får människan ingen lön och barnen ingen mat, men om jobbet förgör en människas fysiska och psykiska hälsa så har barnen i allafall ingen som förser dem mat och andra mänskliga behov.  
Det är mitt val, min möjlighet, min framtid.
Jag vet innerst inne att jag har valt rätt.

Nu återstår bara att se vad Svenska folket gjort för demokratiskt val.....


Ha en bra måndag!

Kommentarer
Postat av: Emma

svar: Ja, Frida och jag vill ha toast! Haha! Kram :)

2010-09-20 @ 15:09:11
URL: http://eteominas.blogg.se/
Postat av: Emma

svar: Ja, Frida och jag vill ha toast! Haha! Kram :)

2010-09-20 @ 15:09:11
URL: http://eteominas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0