Dags att stilla begären....

Tre grader kallt. När jag tittar ut ser det ut som på ett svartvitt foto. Lite läskigt men ändå vackert.
Eloise har haft feber igen i några dagar, lite hostig och lite snorig har hon också varit, men i går blev hon bättre.... tursamt nog. 

Jag fick ett possitivt antagningsbesked i går, från miun. Tillämpad Kriminologi, en kurs på halvfart och dessutom på distans:)  Det kommer att bli ett bra komplement till mina tidigare kurser och utbildningar då 50% ligger inom vården och 50% inom samhällsvetenskapen. Dessutom är institutionen för hälsovetenskap den ansvariga institutionen. Så våren har jag fullbokad nu med studier och jobb och sen får jag se vad som hinns med:)

Det är nog sant som en lärare sa till mig när jag läste till undersköterska:
-Har man en gång börjat studera som vuxen så kan man inte sluta.....
Efter det så fick jag en fast tjänst och mina studiemöjligheter liksom begränsades.... blir man var att få en riktigt bra lön varje månad så vill man liksom inte avstå från den heller.... därför är det bra med distanskurser och att dessutom läsa på halvfart gör att man kan jobba ganska mycket = INGA LÅN!


Här älskar Eloise att vara! Jag förstår henne, jag trivs här jag med trots all snö......

Nu ska vi göra oss redo för en tur till vinterparadiset. I kväll blir det nog till att åtmistonde lyssna på den första delen av melodifestivalen...... men annars ska vi bara mysa på och njuta av livet.........så gott det går.

Ha en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0