Fredagsdans är bra motion:)

Tänk vad skönt det kan vara att bara göra sådant som faller en in! 

I dag när jag kom hem från jobbet så väntade både snabeldraken och disksvampen på mig... jag tog hand om svampen och diskade upp det som var i diskhon.
Då ville Eloise helt plötsligt spela de gamla LP-skivorna.... jag hänvisade henne till Nathan och trodde nog att hon skulle bli kvar uppe hos honom en stund. Men det visade sig att hon tagit med sig en LP upp, inte vilken som helst utan den gamla klassikern Highway to Hell med AC/DC... så han blev naturligtvis impad av hennes musikval och snart ljöd just den nämnda låten genom högtalarna på en inte allt för låg volym.....
Så eftermiddagen har vi ägnat åt att lyssna på riktigt skön knastermusik. Dansen då? Jo, den kom liksom automatiskt, så snabeldraken får vänta tills i morgon....

Efter ett par timmar tog jag en liten paus...passade på att ringa min syster som tråkigt nog var däckad av nån förkylning...
Hennes äldste son som blir åtta i juni ville helt plötsligt prata med mig...han satt vid internet och ville köpa ett nytt fönster till sitt rum... Han tyckte de var dyra och ville ha lite råd av sin moster...gulligt:)
Så vi satt med varsin telefon emot örat och hittade till slut ett lämpligt fönster till bra pris på nätet.
Ok, tänkte jag men då blev det tapetsnack, så efter en timmes fönster och tapet-tittande hade han gjort sina val och sa till mig:
-Då kan väl du & jag åka till stan och handla nån dag till veckan, så kan du sätta upp fönstret och tapeterna på kvällen.Sen är det kanske bäst att höra med mamma om vilken dag som blir bäst!
Vad svarar man på det?
-Jo prata med mamma du, så kan vi höras av sen....sa jag och vi avslutade sedan samtalet.

Åttaårig grabb som vill designa sitt rum med moster. Häftigt! Kom i håg för några år sedan, då var jag hos dem och målade, han satt i flera timmar på en stol och bara tittade på. Kanske blir han arkitekt av något slag.....

Nu har Eloise hört godnattsagan och Nathan spelar något spel på sitt rum så jag tänkte ta en dusch och bara slappa resten av kvällen... det blev ju faktiskt det ordentligt danspass i dag:)

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0