Varmgrader och solsken

Två grader varmt ute och solen skiner:)
Nu tänker väl vädergudarna lura mig och tro att våren är på väg.... men jag tänker inte gå på det! Nej, det är sista helgen i januari och våren kommer inte förrän angeltävlingarna är över, det vill säga efter den 26 mars!
Julen och angeltävlingarna är det som får mig att gilla vintern eller rättare sagt uthärda den.

Det som dock känns lite trist är att jag nog inte kommer kunna delta på någon angeltävling i år.... jag hoppas  att jag kan vara med på Munkbysjöns angeltävling i alla fall... det är liksom årets höjdpunkt det... ska försöka sikta på den och hoppas!!!!

I fjol blev vi av med alla don och några stolar efter den sista tävlingen som var just Munkbysjön.
Jag tror att någon trodde vi glömt dem och tog hand om dem, men de har inte återkommit än.... Dessutom är de verkligen våra då de är rosa och förvarade i en mycket genomtänkt och funktionell designad rosa hink, som en av Gäddjäntorna tillverkat.
Man tror ju att alla som anglar har egna don men så verkar det inte vara.
Sedan att de rosa stolarna försvann är ju också mysko....  det är ju inte så hippt att sätta ner röven i en stulen stol.... hoppas att allt återkommer och vi slipper lägga ut en massa pengar på sådant som vi redan köpt!

I dag blir det jobb på eftermiddagen men först ska jag och Eloise ta och fixa till lite på hennes rum. Som hon sa till mig förut:
-Mamma nu ska jag städa mitt rum, men inte det röriga på mitt golv, det får du göra!
Så jag hjälper naturligtvis henne med det.... frågan är bara: Vad ska hon städa?

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0