Här kommer alla känslorna på en och samma gång

I dag var det faktiskt varmgrader här!!!!
Första gången utetermometern steg över nollstrecket på flera månader. Men nu i kväll är det elva grader kallt ute igen och kylan verkar ha återgått till den här vinterns normala temp.

Har lämnat ett tungt år bakom mig.
Jag har provat med positivt tänk och att göra en massa roliga saker, bytt jobb och skaffat mig nya fritidsintressen. Trots det så försvinner inte problemen utan de skjuts bara på framtiden. Där är jag nu.
Det går liksom inte att smita undan och tro att det löser sig av sig självt. Att allt har en mening det tror jag på ändå. Det är mitt hopp.
Kanske kommer allt att bli bra, men det är långt dit nu. Det är i alla fall så det känns. 

Att inte kunna påverka eller hantera det som händer med människor i ens närhet eller familj känns verkligen inte rätt. Det känns helt enkelt fruktansvärt. Det finns säkert de som inte förstår men de har kanske inte heller vetat allt. Att sedan lagarna i detta land motsäger varandra gör det inte lättare. Låter säkert underligt men så är det. 

Att jag inte velat prata om allt som varit har varit ett sätt för mig att klara av allt. Jag har helt enkelt fått jobba med en hel del tråkiga händelser, stoppat känslorna i ett fack som dock har blivit överfyllt ganska ofta. Nu får det helt enkelt inte plats med mer.....
Kanske har jag gjort fel, men jag har inte kännt mig speciellt bekväm med situationen. Nu har jag dock varit ledig lite och fått chansen att fundera över hur jag ska gå vidare med detta. Jag är inte riktigt säker på hur jag ska göra, men jag kommer att göra det!!!

Det kommer att krävas mycket av mig även i fortsättningen så jag hoppas verkligen att det finns de som orkar med mig också, eftersom jag inte vet hur allt kommer att fortgå eller sluta.....  men som förälder kan man aldrig sluta älska sina barn. Så är det bara. I alla fall för mig och säkert för många andra med.  

Så därför känns det som om detta år kommer att bli mycket bättre än det förra.... det är i alla fall vad jag hoppas på. Bör kanske tilläggas att det fanns många fantastiskt underbara sunder 2010 också... trots allt.

Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Lena

jag finns OM du behöver

2011-01-10 @ 14:55:08
Postat av: monke

jag med, hoppas du vet det, fast vi inte vi träffas så ofta längre, som jag saknar.

Kram

2011-01-10 @ 19:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0