Vårkänslor i djurriket

Ja då har våren kommit!
Solsken och vackert väder i flera dagar nu!!!!
Katterna är tossiga och verkar ha startat en riktig Jamarkör här hemma:)
Har till och med sett några småfåglar som börjat undersöka fågelholkarna som vi har ute på gården. 
Något som oroar mig är all snö.... om två månader brukar det vara eldningsförbud.... har lite svårt att tro att det blir så i år, men naturen och dess krafter är ju fantastiska så kanske solen och vinden kan fixa till det som det ska vara!!!

Tog bussen in till stan i dag och passade på att äta lunch där. Tur att man inte behöver dit så ofta, det blåser alltid isvindar där..... trots dessa var det många som stod lutade emot husväggarna på Storgatan och njöt av den värmande vårsolen. Det såg riktigt skönt ut. Men det fanns flera gator som fortfarande var mycket isiga och hala. Jag hade nog lite tur som höll mig på benen. Det var inte bara en gång som jag fick använda mig av mina balansreflexer.....

I går fyllde min blogg ett år! Grattis gullvivann.blogg.se!!!!!
Ja tiden den bara flyger i väg.  Hade tänkt fira den med en årskrönika men tiden har liksom inte funnits eller räckt till än..... har ju en hel del annat för mig också. Men jag ska göra en innan den här veckan är slut, det har jag bestämt mig för!

Nu blir det lite kvällste och sedan en stunds återhämtning efter min lediga dag:)

Ha det gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0