Vårmorgonblogg

Jag har tydligen haft en bloggsemester jag:)
Nu sitter jag iallafall här och hoppas att jag kommer i gång igen!

Solen lyser och vi har en grad varmt. Det har dock varit riktigt kallt i natt med flera minusgrader........

Eloise har fått någon influensa av något slag. Hosta och hög feber som orsakar kräkningar. Varje gång tempen närmar sig 41 börjar hon kräkas. Riktigt jobbigt.
Hon har äntligen förstått att det är viktigt att ta alvedon. Eftersom den bara hjälper en liten stund har hon även fått S.Ipren.
I dag måste febern ge med sig annars finns större risk för tex lunginflamation. Hon har bara druckit vatten i flera dagar nu men hon är ju riktigt duktig på det och är medveten om att hon måste ha vätska i sig för att kunna bli frisk.

Själv hade jag sett fram emot en härlig sovmorgon i dag, men tyvär så ville min hals ha sig lite kaffe...
Är ju ledig hela dagen i dag så jag hoppas att det blir riktigt vackert väder.

Har gett ungdomarna en gruppuppgift i dag.. LAGA MIDDAG!!! Ska faktiskt bli riktigt interessant. Jag begär bara en tvårätters..... så det ska dom nog kunna fixa. Bara de vaknar till innan det är dags att sätta igång med den......

Själv tänker jag bara njuta av dagen. Lite utomhuspysssel ska det nog bli och kanske lite inomhuspyssel med för den delen.




Nu väntar katterna på frukost så det är väl bara att se till att de får det då:)

Ha en riktigt härlig lördag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0